Szkoła z Klasą 2.0 ma na celu wypracowanie zasad dotyczących korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji. Program pomaga rozwijać umiejętności samodzielnego myślenia, odpowiedzialnego korzystania ze źródeł i wykorzystywania wiedzy w praktyce.
Radakcja GimnazMix Nasz ŚwiatW czasie akcji szczególną uwagę zwracano na samodzielność uczniów, zachęcano nauczycieli do przygotowywania uczniów do pracy w grupie, pracy metodą projektu, rozwiązywania problemów. Dwie uczennice naszej szkoły zdobyły tytuł realizując projekt Fotogaleria szkolna.
Czterech nauczycieli uzyskało tytuł Nauczyciela z klasą. Nauczyciele podjęli się realizacji konkretnych zadań wskazanych przez organizatorów. Zadania są podzielone na cztery bloki tematyczne, odpowiadające czterem „sprawnościom nauczyciela”: Nauczycielu, odejdź od tablicy. Nauczycielu, pracuj metodą projektów. Nauczycielu, oceniaj uczniów tak, by pomagać im się uczyć. Uczeń też człowiek.
zobacz, jak pracujemyPierwszym etapem akcji "Szkoła z klasą - na sportowo" było przygotowanie projektu punktu kibicowania podczas 27. Maratonu Warszawskiego oraz zorganizowanie własnej imprezy sportowej.
Finał akcji "Szkoła z klasą - na sportowo" odbył się w dniach 16-18 września 2005 r. podczas Warszawskiego Festiwalu Biegowego. W sobotę, 17 września rozegrane zostały biegi sztafetowe dla szkół podstawowych i gimnazjów, a w niedzielę odbyła się druga edycja konkursu "Mistrz kibicowania", w którym wygrywało się za najbardziej żywiołowy doping podczas 27. Maratonu Warszawskiego.
Uczniowie naszej szkoły uzyskali tytuł Wicemistrza kibicowania 2005.
Szkoła rozwijała sprawności: Czytam Myślę Działam. Nauczyciele i uczniowie proponowali, jak na lekcjach różnych przedmiotów i zajęciach pozalekcyjnych można uczyć: czytania ze zrozumieniem, twórczego myślenia, społecznego działania. Na stronach internetowych przedstawiali pomysły i doświadczenia z wprowadzania ich w życie. Korzystały z tego inne szkoły, powstał bank nauczycielskich i uczniowskich propozycji i doświadczeń.
zobacz, jak pracowaliśmyCelem ogólnopolskiego Konkursu "SZKOŁA BEZ KOREPETYCJI" było inicjowanie działań, które wyeliminują wśród uczniów zjawisko korepetycji.
Program napisany i zrealizowany w naszej szkole został uznany za najlepszy program efektywności pracy szkoły prowadzący do ograniczenia udziału uczniów w korepetycjach w województwie dolnośląskim.
Szkoła została laureatem I edycji Ogólnopolskiego Plebiscytu „Złota Pięćdziesiątka Szkół Otwartych na Unię Europejską” w kategorii "wyjazdy edukacyjne".
Jego celem było promowanie wyjazdów poznawczych i edukacyjnych dla młodzieży jako istotnego czynnika wychowawczo – edukacyjnego. Kierując się przekonaniem, że bezpośrednie poznanie kultury, obyczajów i języków krajów Unii Europejskiej jest najlepszą i najbardziej skuteczną formą edukacji młodzieży organizatorzy pragnęli Plebiscytem inspirować i rozwijać tego typu działania w polskich szkołach.
Nasza szkoła uzyskała tytuł w I edycji konkursu ogłoszonego przez Kuratorium we Wrocławiu.
Jako jedna z 6 szkół otrzymaliśmy za nasz program wyróżnienie.
O nadaniu Certyfikatu Szkoły Dbającej o Bezpieczeństwo decydowały:
- efektywność działań wykazana poprzez porównawcze wyniki ankiet diagnozujących stan bezpieczeństwa w szkole,
- ocena szkolnego programu bezpieczeństwa,
- analiza wypadkowości,
- zakres i formy edukacji społeczno-prawnej,
- zakres współpracy z instytucjami wspierającymi pracę szkoły.
Każda szkoła z klasą powinna kierować się następującymi wartościami:
1. SZKOŁA DOBRZE UCZY KAŻDEGO UCZNIA. Potrafi wyjaśniać i zaciekawiać; dba, aby wszyscy uczniowie osiągali coraz lepsze wyniki i rozwijali swoje aspiracje i zainteresowania.
2. SZKOŁA OCENIA SPRAWIEDLIWIE. Uczniowie wiedzą, czego mają się nauczyć, są oceniani według jasnych i jawnych zasad.
3. SZKOŁA UCZY MYŚLEĆ I ROZUMIEĆ ŚWIAT. Uczy twórczego i krytycznego myślenia, a wiedza i umiejętności w niej zdobyte pomagają zrozumieć to, co dzieje się w ich miejscowości, w Polsce, na świecie oraz rozwiązywać realne problemy.
4. SZKOŁA ROZWIJA SPOŁECZNIE, UCZY WRAŻLIWOŚCI. Uczniowie uczą się współdziałania w zespole, angażują się w pracę na rzecz innych ludzi oraz działają dla dobra swej małej i dużej ojczyzny oraz całego świata.
5. SZKOŁA POMAGA UWIERZYĆ W SIEBIE, TWORZY DOBRY KLIMAT. W szkole panuje życzliwa, pełna wzajemnego szacunku atmosfera, uczniowie mają szansę uwierzyć we własne siły.
6. SZKOŁA PRZYGOTOWUJE DO PRZYSZŁOŚCI. Uczy języków obcych, posługiwania się komputerem i internetem, przygotowuje uczniów do życia w zjednoczonej Europie i wprowadza w świat kultury.
1. Na samym początku akcji (wrzesień 2002) przeprowadziliśmy anonimową ankietę "Jaka jest nasza szkoła". Badaniem objęliśmy uczniów, nauczycieli oraz rodziców.
2. Z 30 zadań wybraliśmy sześć (po jednej do każdej zasady). Za realizację danego zadania, włączenie w zadanie innych nauczycieli i przygotowanie sprawozdania odpowiedzialny był zespół zadaniowy i jego szef.
3. Podstawą do "zaliczenia" zadania było sprawozdanie, w którym opisaliśmy, jak planowaliśmy i wykonaliśmy zadanie.
4. "Zaliczyliśmy" zadania w terminie, w październiku 2003 r. nasza szkoła otrzymała dyplom "Szkoły z klasą".
zobacz wizytówkę naszej szkoły