MOPS / DPS / IK / 341 – 4 / 12 Lubań, dnia 21-11-2012
Działając na podstawie art. 40 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity -Dz.U. z 2010 roku, Nr 113, poz. 759 ze zm.) MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ w LUBANIU zawiadamia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I.1) NAZWA I ADRES:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubaniu
Pl. Lompy 1, 59-800 Lubań, woj. dolnośląskie,
tel. 75 6460411, fax. 75 6464493.
Godziny urzędowania: 7.30 – 15:30
Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.luban.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: ADMINISTRACJA SAMORZĄDOWA
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przygotowanie, dostarczanie i wydawanie na terenie miasta Lubań gorących posiłków dla podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaniu w I półroczu 2013 roku.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie, dostarczanie i wydawanie na terenie miasta Lubań gorących posiłków dla podopiecznych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubaniu w I półroczu 2013 roku zgodnie z przepisami ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 roku o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz.U. z 2010 r, Nr 136, poz. 914) oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na podstawie wyżej wymienionej ustawy.
2. Wykonawca musi posiadać możliwość korzystania na terenie miasta Lubania, z pomieszczenia w którym będzie przygotowywał i podawał posiłki lub wydawał posiłki wcześniej przywiezione z miejsca ich przygotowania. Lokal, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym powinien być zlokalizowany w obrębie Centrum miasta Lubania oraz wyposażony we wszystkie niezbędne sprzęty i urządzenia.
3. Dodatkowo Wykonawca będzie dostarczał na własny koszt i wydawał posiłki we wskazanych przez Zamawiającego miejscach, do których należą w szczególności:
- Szkoła Podstawowa Nr 4, 59-800 Lubań, ul. Kopernika 15,
- Szkoła Podstawowa Nr 2, 59-800 Lubań, ul. Dolna 8;
- Gimnazjum Nr 1, 59-800 Lubań, ul. Skalnicza 3.
4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia ilości i zmiany adresów miejsc, o których mowa w ust. 3.
5. Wykonawca winien dysponować odpowiednio przygotowanym personelem do realizacji zamówienia, posiadać wymaganą dokumentację sanitarno-higieniczną dotyczącą personelu, posiadać lokal oraz środek do transportu posiłków. Wyposażenie (w tym szczególnie naczynia i sztućce), personel, środek do transportu posiłków wykonawca zapewnia dla potrzeb wszystkich miejsc gdzie będą wydawane posiłki.
6. Wykonawca przygotuje posiłki w postaci:
A) dwudaniowego obiadu składającego się z zupy, drugiego dania i napoju. Gramatura potraw nie może być mniejsza niż:
- zupa 450 ml
- ziemniaki, makaron, ryż, kasze 200 g
- porcje mięsa 100 g
- porcje ryby 100 g
- danie bezmięsne 250 g (np. naleśniki)
- danie półmięsne 250 g ( np. bigos, fasolka po bretońsku, placek po węgiersku)
- napój 200 ml ( kompot ,woda z sokiem, płynny kisiel)
- surówka 100 g
B) zupy; gramatura potraw nie może być mniejsza niż:
- zupa 500 ml
- chleb 100 g
C) zupy z dodatkiem; gramatura potraw nie może być mniejsza niż:
- zupa 500 ml
- chleb 100 g
- dodatek 100 g;
Dodatek stanowią: parówka, kaszanka, jajka, pasztet, pieczeń, ser topiony.
7. We wszystkich wydawanych posiłkach wykonawca zapewni wartości kaloryczne i odżywcze, zgodnie z normami Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie oraz zapewni odpowiedni stan sanitarno-techniczny lokalu, w którym będą przygotowywane i wydawane posiłki. Te same potrawy nie mogą się powtarzać częściej niż co 10 dni.
W okresie 10 dni występują :
- 5 x dania mięsne,
- 2 x danie bezmięsne,
- 2 x danie półmięsne,
- 1 x ryba.
Rodzaje dań podawane są zmiennie.
8. Wykonawca zobowiązany będzie do wydawania posiłków gorących, przygotowanych w dniu wydawania od poniedziałku do piątku z wyłączeniem sobót, niedziel i dni świątecznych. Czas wydawania posiłków w godzinach od 1200 do 1530. W godzinach wydawania posiłków klientom MOPS w lokalu musi obowiązywać całkowity zakaz sprzedaży i spożywania alkoholu, palenia tytoniu, wprowadzania zwierząt. Wykonawca w lokalu zabezpiecza jednocześnie co najmniej 30 miejsc dla korzystających z posiłków. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić również bezpieczeństwo osobom korzystającym z posiłków. Wydawanie posiłków na wynos jest możliwe w przypadkach szczególnych, uzgodnionych z przedstawicielem Zamawiającego. Posiłki na wynos nie mogą być wydawane w formie suchego prowiantu. Posiłki nie mogą być wydawane wstecz ani z wyprzedzeniem.
9. Ilość dzieci korzystających z obiadów w ciągu roku wynosi około 250.
10. W I półroczu 2013 roku 1 dziecko może skorzystać maksymalnie ze 124 obiadów (dni robocze).
11. Ilość osób korzystających z zup i zup z dodatkami w ciągu roku wynosi około 300.
12. W I półroczu 2013 roku 1 osoba może skorzystać maksymalnie z 94 zup i 30 zup z dodatkiem (124 dni robocze w tym 30 piątków i dni poprzedzających dzień wolny).
13. Maksymalna ilość obiadów w I półroczu 2013 roku to 31 000 (250 dzieci x 124 dni)
14. Maksymalna ilość zup w I półroczu 2013 roku to 28 200 (300 osób x 94 dni)
15. Maksymalna ilość zup z dodatkiem w I półroczu 2013 roku to 9 000 (300 osób x 30 dni)
16.Wydawanie obiadu odbywać się będzie na podstawie listy sporządzonej przez Zamawiajacego i przekazanej Wykonawcy w m-cu XII 2012 oraz na podstawie kolejnych telefonicznych zgłoszeń Zamawiającego na dzień przed wydaniem obiadu. Lista i zgłoszenie, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, zawierać będą imię i nazwisko oraz miejsce wydania posiłku osoby zgłaszanej na obiad.
17. Wydawanie zup i zup z dodatkiem odbywać się będzie na podstawie bonów wydawanych klientom tygodniowo przez Zamawiającego. Zamawiający do godz. 900 każdego dnia podawać będzie wykonawcy ilość zup lub zup z dodatkiem. Wykonawca na koniec każdego miesiąca ustala z Zamawiającym ilość zgłoszonych i wydanych zup i zup z dodatkiem.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
55 32 0000-9Usługi podawania posiłków
55 32 1000-6 Usługi przygotowywania posiłków
55 32 2000-3 Usługi gotowania posiłków
55 52 0000-1 Usługi dostarczania posiłków
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.1.7) Czy Zamawiający przewiduje zawarcie umowy ramowej: Nie
II. 1.8) Czy Zamawiający zamierza ustanowić dynamiczny system zakupów: Nie
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Rozpoczęcie: 01.01.2013.
Zakończenie: 30.06.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: zamawiający nie wymaga wadium.
III.2) ZALICZKI.
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU
III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu i na podstawie tych warunków dokonana zostanie ocena:
1) posiadać uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2) złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu i na podstawie tych warunków dokonana zostanie ocena;
1) posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia. Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie):
a) wykonać w okresie ostatnich 3 lat, przed dniem wszczęcia postępowania a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, usługi, których przedmiotem zamówienia było przygotowanie, dostarczanie i wydawanie gorących posiłków, z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
b) złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia musi dysponować odpowiednim potencjałem. Ocena spełnienia powyższego warunku zamówienia dokonana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie załączonego do oferty Oświadczenia Wykonawcy ( załącznik nr 6 do SIWZ) potwierdzającego spełnienie tego warunku.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia musi dysponować odpowiednim potencjałem oraz przedstawić wykaz osób (załącznik nr 5 do SIWZ), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia. Ocena spełnienia powyższego warunku zamówienia dokonana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie załączonego do oferty Oświadczenia Wykonawcy ( załącznik nr 6 do SIWZ) potwierdzającego spełnienie tego warunku.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia musi znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. Ocena spełnienia powyższego warunku zamówienia dokonana będzie na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie załączonego do oferty Oświadczenia Wykonawcy ( załącznik nr 6 do SIWZ) potwierdzającego spełnienie tego warunku.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
1) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
2) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
3) zaświadczenia o spełnieniu warunków zdrowotnych pod względem sanitarno-epidemiologicznych osób realizujących zamówienie, decyzje sanitarne dopuszczenia obiektu, środka transportowego, w których realizowane będzie zamówienie (dotyczy lokalu zaproponowanego przez Wykonawcę oraz środka transportu, którym przewożone będą posiłki do punktów ich wydawania);
4) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, należy przedłożyć:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
2) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;
3) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy;
4) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zezwolenie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
5) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości- wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy- wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składnia ofert – albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia.
III.4.4) Pozostałe dokumenty
1) zaakceptowane ogólne warunki umowy;
2) opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
3) Przykładowy jadłospis na okres 10 dni uwzględniający wymagania przedstawione w opisie przedmiotu zamówienia – potwierdzający spełnienie wymagań Zamawiającego przedstawionych w pkt. II.1.3 – 6A/B/C i 7.
III.4.5) Wykonawcy wspólnie ubiegający sięudzielenie zamówienia.
1) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu, na podstawie dokumentów wymienionych w III.4.2. będzie dokonana odrębnie, a wymienionych III.4.1. i III.4.4.będzie dokonana łącznie w stosunku do tych Wykonawców.
2) Ponadto tacy Wykonawcy ustanawiająPełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających sięo udzielenie zamówienia.
3) Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
4) Wykonawcy wspólnie ubiegający sięo niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizacjęzamówienia, są zobowiązani przedstawićZamawiającemu stosowne porozumienie zawierające w swojej treści następujące postanowienia:
a) Ustanowienia lidera konsorcjum,
b) Sposobu wystawiania dokumentów rozliczeniowych i faktur,
c) Sposobu dokonywania płatności pomiędzy uczestnikami konsorcjum.
III.5) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) ZMIANY UMOWY
IV.3.1) Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści ofert, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy: tak.
IV.3.2) Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian.
Zamawiający przewiduje zmianę postanowień umowy w przypadku:
- zmiany numeru rachunku bankowego Wykonawcy lub innych danych identyfikujących Wykonawcę;
- ustawowej zmiany stawki podatku VAT;
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.mops.luban.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubaniu
59-800 Lubań, Plac Lompy 1
sekretariat (pokój nr 13 - II piętro).
IV.4.2) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
Do dnia 29-11-2012roku do godziny 12:00
miejsce:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubaniu
59-800 Lubań, Plac Lompy 1
sekretariat (pokój nr 13 - II piętro).
IV.4.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.4)Termin zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP:
Ogłoszenie numer 462408 - 2012 zamieszczono dnia 21-11-2012
W imieniu Zamawiającego
Dyrektor
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Lubaniu
Beata Jurak